#Skrócie, Citibank zamyka kolejne oddziały w Polsce. Szwajcaria pokochała Bitcoina, a Mercedes wyda fortunę na inwestycje w samochody elektryczne.

3Citibank zamyka placówki w Warszawie.

Jak podaje serwis prnews.pl po trzech kwartałach 2016 roku Citi miał 36 placówek, o 9 mniej niż na koniec ubiegłego roku. Z końcem listopada liczba ta będzie jeszcze mniejsza. Citibank Handlowy zamyka w listopadzie kolejne trzy placówki w Warszawie. Oddziały przy Komisji Edukacji Narodowej, Puławskiej i Zygmunta Krasińskiego przestały funkcjonować. To kolejny krok banku do popularyzacji swoich nowoczesnych oddziałów SMART jak również kolejny sygnał, że bank stawia przede wszystkim na kanały elektroniczne.

2Szwajcaria. Bitcoiny wypłacisz na dworcu i zapłacisz za usługę doradczą.

Szwajcaria, przez wielu z nas kojarzona jest z tradycyjnymi bankami. W końcu nie bez powodu mówi, że coś jest pewne jak w szwajcarskim banku. Wydaje się, że jednak oprócz tradycyjnych banków Szwajcaria pokochała nowoczesną walutę – Bitcoin. Szwajcaria może w przyszłości stać się symbolem nie tylko banków, ale Bitcoina. W połowie listopada Szwajcarskie Koleje Państwowe (SBB) wprowadziły możliwość zakupu/wymiany Bitcoinów w biletomatch. Kilka dni temu świat obiegła informacja, że szwajcarski oddział firmy doradczej EY honoruje Bitcoiny jako walutę do zapłaty za swoje usługi. Tym samym Szwajcaria staje się jednym z najbardziej przyjaznych krajów dla krytowalut na świecie. Może teraz czas na nowe powiedzenie – dostępny jak Bitcoin w Szwajcarii.

1Mercedes zainwestuje 10 miliardów euro w samochody elektryczne

Era samochodów z silnikami spalinowymi powoli dobiega końca. Napęd elektryczny to najbliższa przyszłość motoryzacji. Do 2020 roku prawie każdy producent planuje mieć przynajmniej jeden taki model w swojej ofercie. Nie inaczej jest z Mercedesem. Według informacji podanych przez serwis Automotive News, koncern Daimler, właściciel m.in. marek Mercedes Benz oraz Smart, będzie produkował 10 modeli aut elektrycznych do 2025 roku. Koszt inwestycji w dział aut elektrycznych według Thomasa Webera, członka zarządu koncernu, pochłonie około 10 miliardów euro.

Dotychczas głównym problemem (wadą) samochodów elektrycznych był maksymalny zasięg podróżowania na jednym „tankowaniu”. Przez co samochody elektryczne, może poza Teslami, były traktowane jako egzotyczne autka miejskie. Dziś elektryczny Smart Fortwo może przejechać ok 100 mil (ok. 160 kilometrów), za dziesięć lat wartość ta ma się zwiększyć czterokrotnie.