#wSkrócie. Inwestycje w Fintechy po III kwartałach, Volvo Concierge, rusza LA auto show 2016

Volvo zaprezentowało swoją nową aplikację Volvo Concierge, a Goldman Sachs swoją pierwszą w historii reklamę.

4W sektor Fintech zainwestowano ponad 15 miliardów dolarów w tym roku

To już drugi kwartał z rzędu, w którym inwestycje w Fintechy są mniejsze, ale jednocześnie cały sektor zebrał w 2016 ponad 15 miliardów dolarów amerykańskich i już pobił zeszłoroczny wynik. Co to oznacza? Rynek sektora Fintech rośnie, ale transakcje (inwestycje) na nim są mniejsze – przede wszystkim w Europie. Co ciekawe, wyniki dość jasno pokazują, że Wielka Brytania odczuwa BREXIT, a przynajmniej niepewność co do przyszłości. Kolebka Fintechów w trzecim kwartale została sklasyfikowana na trzecim miejscu, po Azji i USA. W ostatnich pięciu kwartałach duże banki otwarte na innowacje proponowane przez Fintechy – Citigroup, Banco Santander and Goldman Sachs zainwestowały w ponad 20, głównie europejskich fintechów, co również może być przyczyną, że w Europie inwestycje maleją.

Więcej na ten temat pisze serwis Crowdfundinsider.com

3Volvo Concierge

Premiera aplikacji Volvo consierge. Jak zapewnia producent, właściciele szwedzkich aut nie będą musieli pamiętać o tankowaniu, myciu auta i innych codziennych czynnościach z którymi kierowcy się spotykają na co dzień.

Marka Volvo już na początku tego roku informowała, że planuje „połączyć” swoje samochody z urządzeniami mobilnymi. Dedykowana aplikacja na smartfonie ma mieć możliwość otwarcia/zamknięcia, uruchomienia auta etc. [zobacz: Volvo uruchomisz bez kluczyków]. Jak poinformowała firma w oficjalnym komunikacie – teraz to staje się rzeczywistością. To swego rodzaju program concierge. Dzięki Volvo Concierge właściciel nie będzie musiał nawet jeździć osobiście na stację benzynową czy do wulkanizacji!. To chyba pierwszy tego typu program wśród aut klasy premium.

Program jest nadal w fazie testów, które będą już przeprowadzane przez obecnych właścicieli Volvo – XC90 i S90. Jednak na razie tylko w San Francisco i tylko 300 osób będzie mogło wypróbować tę usługę.

Jak to działa pokazuje poniższy filmik reklamowy:

2Goldman Sachs prezentuje pierwszą reklamę w historii

Bank inwestycyjny Goldman Sachs pokazał pierwszą reklamę swojego oddziału dla klienta masowego – Marcus by Goldman Sachs.  To historyczne wydarzenie w świecie finansów z dwóch powodów:

  • Marcus to program pożyczek dla klientów indywidualnych, a bank współpracował dotychczas tylko z przedsiębiorstwami
  • To pierwsza reklama banku w historii

Spoty pojawią się w serwisach Facebook, Hulu, Pandora, czy YouTube.

1LA auto Show

Jaka czeka przyszłość motoryzację? Na to pytanie być może uda się poznać odpowiedź po salonie motoryzacyjnym w Los Angeles.

Więcej o samym salonie http://laautoshow.com/