Tani leasing u dealera samochodowego

O formie leasingu połączonej z wynajmem, co skutkuje niską ratą miesięczną już pisaliśmy. W tym wpisie porównujemy podobne programy leasingowe dostępne u dealerów marek BMW, Mercedes i Audi.

Temat leasingu z niską ratą już poruszaliśmy na stronach serwisu (o tej formie finansowania można poczytać tutaj). Ta forma leasingu polega na połączeniu leasingu operacyjnego i wynajmu długookresowego. Niska rata leasingowa wynika z faktu wysokiej wartości końcowej auta, ale w przeciwieństwie do tradycyjnego leasingu nie ma tutaj wymogu wykupu przedmiotu leasingu a można go zwrócić do dealera. Co więcej można wymienić już leasingowany samochód na nowy. Jest to atrakcyjna forma przeznaczona dla przedsiębiorców, którzy lubią poruszać się nowymi samochodami ponosząc przy tym stosunkowo niskie koszty. Różnica między tanim leasingiem (czy też leasingiem z niską ratą) a leasingiem tradycyjnym zakładając takie same warunki początkowe i w odróżnieniu wykupu za 1% to zazwyczaj 3/4 mniejszej raty. Leasing z niską ratą jest połączony zazwyczaj z usługami serwisowymi i/lub ubezpieczeniami proponowanymi przez firmy-córki dealerów.

Leasing z niską ratą lub tani leasing w każdym przypadku ma bardzo podobną konstrukcję, ale różni się szczegółami danej oferty. Audi Perfect Lease zakłada, że płacimy ratę w wysokości 1% netto wartości auta brutto przy wpłacie własnej na poziomie 10% wartości przedmiotu leasingu. Czyli za samochód o wartości 180000 złotych brutto zapłacimy ratę leasingową równą 1800 zł netto (+VAT).

W zestawieniu przedstawiamy 5 takich programów. Nowością na rynku jest Volvo Easy Lease program stworzony we współpracy z grupą mBanku (o współpracy pisaliśmy tutaj). Grupa Volkswagena ma taki program dla każdej swojej marki (Seat, VW, Audi, Skoda czy Porsche). Programy jednak różnią się w zależności od marki. W poniższej tabeli przedstawiamy tylko VW i Audi.

[table id=70 /]

Postanowiliśmy zrobić porównanie warunków dla 3 marek – BMW, Mercedesa i Audi dla aut o podobnej wartości. Warunki mogą się nieznacznie różnić od przedstawionych poniżej ponieważ korzystaliśmy z ogólnodostępnych kalkulatorów internetowych. Jednak wartości powinny być bardzo zbliżone do faktycznych ponieważ firmy udzielające leasingu należą do firmy-matki i udzielają finansowania tylko dla swoich marek.

Założenia:

  • auto warte ok. 150 tys złotych brutto
  • opłata wstępna 20%
  • okres leasingu 36 miesięcy
  • przebieg roczny 30 tys km

W BMW padł wybór na auto serii 3 w kombi (model 320 – 184 KM) o wartości katalogowej brutto 149100 złotych. Audi – A4 o wartości 149000 złotych, a Mercedes to klasa C o wartości 144 900 złotych brutto. Według kalkulatora najmniejszą ratę przyjdzie nam płacić w Audi Perfect Lease.

Wyniki:

  • Audi – 1142 zł netto
  • BMW – 1781 zł netto
  • Mercedes 1812 zł netto

Rata leasingowa w Audi jest znacznie niższa od konkurencji. W teorii kalkulatory zakładają takie same warunki. Czy faktycznie jest możliwa aż tak duża różnica w racie leasingowej (BMW i Mercedes mają raty bardzo zbliżone) postaramy się jak najszybciej sprawdzić, o czym napiszemy.