Serwis Vimeo kupił serwis VHX

To przejęcie ma spowodować, że użytkownicy będą mogli zarobić na swoich filmach więcej niż gdzie indziej.

Popularny serwis internetowy Vimeo – znana platforma video, która specjalizuje się w streamingu filmów wysokiej jakości – nabył rywala markę VHX. Kwota transakcji zgodnie z polityką Vimeo nie została ujawniona.

Vimeo już od kilku miesięcy pracował nad udoskonaleniem jakości swoich usług oraz rozwojem serwisu. Przejęcie firmy VHX ma przyspieszyć rozwój płatnych usług w serwisie. Jaka jest wartość transakcji – tego Vimeo nie podaje do wiadomości publicznej.

Vimeo, to mniejszy rywal znanego (chyba) wszystkim YouTube. Miesięcznie serwis odwiedza blisko 250 milionów osób, czyli około 5 razy mniej niż bardziej znany serwis. Cechą charakterystyczną serwisu jest brak reklam oraz wysoka jakość obrazów w nim zamieszczanych. Serwis nie zarabia na reklamach, jak ma to miejsce w przypadku YouTube, a na płatnych subskrybcjach, które dają większe możliwości użytkownikom.

VHX, to serwis startup, który proponuje tzw. white-label streaming. W dużym skrócie, serwis proponuje player dla użytkowników, który nie posiada oznaczenia jego dystrybutora. Jak oglądamy filmy z YouTube, to „odtwarzacz” jest obrandowany – wiemy dokładnie z jakiego serwisu pochodzi nagranie. VHX natomiast jest pozbawiony loga serwisu. Czyli oglądający dany materiał nie wie skąd dany materiał pochodzi. Za dostęp do materiałów serwis pobiera opłaty, ale sami użytkownicy mogą odsprzedawać swoje materiały swoim subskrybentom.

VHX to malutki serwis internetowy. Dotychczas zebrał od inwestorów ok. 10 milionów dolarów. Ile zapłacił za niego serwis Vimeo nie wiadomo. Co wiemy, to fakt, że poza samą technologią firma przejęła całą dotychczasową załogę serwisu VHX – 22 osoby.

Połączenie obu firm ma przynieść realne korzyści marce Vimeo. Serwis od kilku miesięcy próbował sam stworzyć podobny system zarabiania na filmach video. Widocznie doszedł do wniosku, że lepiej przejąć mniejszego rywala z gotowym rozwiązaniem niż inwestować w tworzenie od podstaw swojego produktu. Co więcej, to połączenie ma na celu przyciągnięcie dużych graczy, którzy będą skłonni tworzyć filmy tzw. premium – np. show internetowe.