Bank Pocztowy bardziej mobilny

Bank Pocztowy przedstawił plany rozwoju strategicznego obejmujący okres do 2018r. Bank przede wszystkim planuje rozwinąć swoje produkty dla klienta detalicznego oraz chce być bardziej mobilny.

Zarząd Banku podjął decyzję o wycofaniu się z bankowości uniwersalnej ponieważ jak twierdzi szanse na przebicie się na dość konkurencyjnym rynku dla małego banku są niewielkie. Dlatego plan na najbliższe 3 lata zakłada skoncentrowanie się na segmencie kredytów osobistych w postaci kredytów gotówkowych oraz wejście na rynek banków mobilnych.

Bank chce skoncentrować się na prostych produktach bankowych jakimi są konta osobiste oraz kredyty gotówkowe, które były głównym motorem rozwoju Banku.

Ponadto jak poinformował prezes Banku, Szymon Midera, jeszcze w tym roku zostanie uruchomiona bankowość mobilna oraz zacieśni się współpraca w sprzedaży ubezpieczeń do kont z powołanym niedawno Pocztowym Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie.

Bank ma mieć proste produkty, jak darmowe konto bez żadnych dodatkowych wymogów czy czytelny kredyt gotówkowy. O ile faktycznie BP wprowadził właśnie konto „zawszedarmowe”, które zastępuje wszystkie pozostałe ROR-y w ofercie, o tyle trzeba spełnić pewne warunki, żeby konto było faktycznie za darmo. Do kosztów obsługi dochodzi 5 zł za kartę do konta, która może zostać anulowana przy wykorzystaniu jej przy transakcjach na min. 300zł. Konto ma być pierwszym z kroków do realizacji strategii oraz zacieśniania współpracy z Pocztą Polską.

Dodatkowo, BP wycofuje się z obsługi firmowej oraz zaprzestaje aktywnie sprzedawać produkty hipoteczne dla klienta indywidualnego.

Do końca 2018r. Bank Pocztowy chce pozyskać 900 tys nowych klientów tak, żeby ogólna liczba klientów wyniosła ponad 2,3 mln. W pozostałych planach bank chce „ukredytowić” 300 tys swoich klientów (obecnie jest to 140 tys. osób). Jak podaje prezes BP obecnie z bankowości internetowej korzysta 30% klientów, dlatego też w raz z rozwojem banku planowane jest uruchomienie we współpracy z Pocztą Polską bankowości mobilnej.

Co więcej ważnym etapem strategii ma być mocne wejście na rynek ubezpieczeń i funduszy, których w samym pierwszym kwartale br. sprzedano w Banku Pocztowym za 40 mln. Plan na ten rok to nawet 240 mln PLN pozyskanych z funduszy. Powołany niedawno Pocztowy TU na Życie ma wprowadzać produkty ubezpieczeniowe dla konta oraz kredytów gotówkowych.

Pierwsze zmiany względem nowej strategi są już widoczne, wprowadzono nowe konto osobiste, które ma zacieśnić współpracę z Pocztą Polską. Odnośnie kredytów Bank ma od 10 maja br. wprowadzić nową ofertę, która najprawdopodobniej zastąpi obecną promocję, o której przeczytać możecie tutaj(Kredyt gotówkowy w Banku Pocztowym).