Linse. Zapalniczki też mogą być innowacyjne.

O innowacjach mówi się zazwyczaj w kontekście technologicznych start-upów, wielkich przedsięwzięciach w nowoczesnych firmach z Doliny Krzemowej. Dwóch studentów z USA pokazało, że nawet tak proste urządzenie jak zapalniczka może być innowacyjne.

Mowa o powstałej w 2014 w Los Angeles firmie Linse Lighters, która postanowiła zrewolucjonizować (słowo trochę na wyrost) rynek zapalniczek. Do sprzedaży pierwszej dużej partii swoich produktów firma wykorzystała platformę crodfundingową – kickstarter. Firma postąpiła o tyle nietypowo, że platformę wykorzystała do sprzedaży już gotowego produktu a nie do zbiórki funduszy na powstanie produktu. Zbiórka się powiodła, a marka Linse jest mocno promowana zwłaszcza w mediach społecznościowych.

Co wyróżnia zapalniczki Linse od innych? Jaka innowacja technologiczna została w nich zastosowana? Hasło przewodnie firmy to – „Never Burn Yourself Again” („nigdy więcej się nie poparz”). Chodzi o możliwość odchylenia dyszy płomienia (chyba tak to należy nazwać) o 90 stopni względem zapalniczki. Co pokazuje poniższe zdjęcie.

linse lighters

Firma opatentowała swój niecodzienny wynalazek (jakże prosty) i energicznie buduje swoją markę. Na razie na lokalnym rynku amerykańskim, ale być może produkty Linse trafią do innych krajów.

Jak pokazuje dotychczasowa działalność firmy oraz jej rynkowy sukces – innowacyjna technologia nie ma zastosowania tylko w technologicznych start-upach czy wielkich przedsięwzięciach. Sukces firmy pokazuje, że innowacje nie dotyczą tylko przemysłu technologicznego. A zwykłe przedmioty codziennego użytku też mogą zyskać aprobatę dużej części społeczeństwa. Zapalniczki są nadal przede wszystkim zapalniczkami, nie potrzebują do obsługi smartphonów, tabletów czy też innych aplikacji a jednak odniosły marketingowy sukces. Oczywiście sukces nieporównywalny do facebooka, ubera czy innych ale wciąż sukces.

Marketing oraz model dystrybucji to również siła firmy. Sposób promocji, głównie na portalach społecznościowych typu instagram, snapchat czy tumblr, oraz prezentowane przez markę filmy reklamowe na vimeo jasno określają swoją docelową grupę nabywców – osoby palące nie zawsze legalne substancje… To chyba również siła marki, która nie planuje walczyć z markami typu Zippo tylko działać w zupełnie innej niszy rynkowej.