Hyundai Tucson przebojem roku. Sprzedaż nowych aut w sierpniu.

Polacy pokochali SUV-y i Crossovery, no i Opla

Sierpień jest kolejnym lepszym miesiącem od analogicznego w ubiegłym roku. Nowych samochodów sprzedano ponad 24% więcej niż w sierpniu 2015. Jednocześnie to najsłabszy sprzedażowo miesiąc w tym roku, ale najlepszy ósmy miesiąc w ostatnim dziesięcioleciu. Jakie marki kupowały firmy, a jakie klienci indywidualni?

Jakie marki szczególnie cenią sobie klienci firmowi?

TOP 3 na regon
Pierwsza trójka producentów dla firm w Polsce

Firmy kupowały przede wszystkim auta z koncernu Volkswagena. Choć Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) nie podaje takiej informacji w raporcie można przypuszczać, że większość tych aut była napędzana dieslem. Koncern bardzo krótko odczuwał spadki sprzedaży po aferze spalinowej. Dziś nie tylko w Polsce, ale na świecie, jest ponownie liderem sprzedaży nowych aut. Trzecie miejsce wywalczyła Toyota, która wyprzedziła Opla i Forda. Wybór tych właśnie producentów mógł być stymulowany formą finansowania. Każda z pierwszej piątki firm ma w swojej ofercie leasing z wysoką wartością końcową – odmianę leasingu, opisywanego już na łamach serwisu Finanse w firmie – połączenia leasingu z wynajmem długoterminowym.

Jakie modele wybierają firmy?

Modele dla firm
Najczęściej wybierane modele w sierpniu

Najchętniej kupowanymi modelami aut przez firmy w sierpniu były:

  • Octavia
  • Fabia
  • Astra
  • Golf
  • Auris

Powyższe wyniki mówią nam, że polskie firmy kupują przede wszystkim samochody klasy kompakt. Ponownie PZPM nie podaje szczegółów, ale ciekawe jest ile z zakupionych nowych Opli Astra było w wersji kombi – Sport Tourer, która miała być odgórnie kierowana do firm. Tzw. „dieselgate” nie wypływa, przynajmniej pozornie, na atrakcyjność aut koncernu VW. Trzy auta z pierwszej piątki są produkowane przez koncern z Wolfsburga.

Klasa aut premium zarezerwowana dla firm?

BMW, Mercedes, Audi
TOP 3 marek premium wśród firm.

Auta klasy premium kupowane są głównie na REGON, czyli przez firmy i przedsiębiorstwa. Pierwsza trójka to niemieccy producenci aut – BMW, Mercedes i Audi. Co ciekawe, BMW wśród firm w sierpniu odnotowało 6. miejsce, natomiast zainteresowanie wśród klientów indywidualnych nie pozwoliło na zmieszczenie się w najlepszej dwudziestce. Natomiast Audi i Mercedes byli w tym zestawieniu odpowiednio – 19 i 20.

Bardzo duży wzrost sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku zanotował Mercedes (+62,59%). Niewiele mniejszy BMW, +59,4%. Spadła natomiast sprzedaż nowych Volvo o blisko 12%.

Sierpień nieco gorszy niż lipiec, ale nie dla wszystkich modeli

  • Corolla +54,9%
  • Rapid +49,9%
  • Auris +20,1%
  • RAV4 +17,9%
  • Sportage +14,4%