Hublot też będzie miał smartwatcha. Luksus w wersji smart.

Producenci tradycyjnych czasomierzy coraz chętniej patrzą w stronę nowych technologii

Tradycyjni zegarmistrze muszą nadążać za trendami – nawet najbardziej tradycyjni patrzą w stronę nowych technologii. Produkty smart dość mocno rozpychają się łokciami na każdym rynku – nie tylko zegarków. Na ostatnim Baselworld premiery smartwatch-y można było policzyć na palcach jednej ręki, ale za rok może być zupełnie inaczej.

Rynek smart zegarków można podzielić na dwie części:

  • ten łączący tradycję z elementami smart, jak najnowszy Breitling (Exospace B55 Connected) czy smartwatch od Frederique Constant oraz
  • ten gdzie tradycyjna pozostaje tylko marka – jak TAG Heuer Connected

Firmy mogą jednak obawiać się podzielania losu marki Nokia, która również nie widziała przyszłości w smartfonach. Dziś smartfony są wszechobecne, a marki Nokia już nie ma… Z zegarkami może być inaczej, e-booki nie wyparły w pełni książek i raczej nigdy nie wyprą. Podobnie będzie najprawdopodobniej z tradycyjnymi zegarkami. Jednak tradycyjni producenci coraz chętniej patrzą w stronę nowych technologii.

TAG Heuer Connected jest pierwszym zegarkiem smart klasy premium. Choć nie potrafi więcej niż inne smartwatche z Android Wear to siła i prestiż marki robi swoje i pozwala na zastosowanie znacznie wyższej ceny niż konkurencja. Wyniki sprzedażowe są na tyle dobre dla firmy, że ta już zapowiedziała według agencji Reuters przez samego szefa, że rodzina smartwatchy marki już w przyszłym roku będzie liczyła 8 modeli.

Według informacji przekazanej przez redakcję Bloomberga do marki TAG Heuer ma dołączyć inna luksusowa marka zegarków – Hublot. Hublot smartwatch może się pojawić już w 2017 roku. Na rynku pojawią się plotki, że nawet marka Zenith również będzie miała smartwatcha w swoim portfolio. Trzeba zaznaczyć, że wszystkie trzy marki należą do jednego koncernu – LVMH, a osobą która przekazała takie informacje jest sam Jean-Cloude Biver.

Sukces TAG Heuer Connected – firma musiała zwiększyć produkcję, żeby zaspokoić popyt – może skłonić inne szwajcarskie luksusowe marki do produkcji smartwatchy. Jednak marka Patek Philippe zdecydowanie zaprzeczyła jakoby miała w przyszłości produkować inteligentne zegarki.