BZ WBK chce zdobyć 1/5 usług bankowych dla MŚP

Trzeci pod względem wielkości bank w Polsce chce zdobyć 20% rynku usług bankowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Tak głosi najnowszy komunikat prasowy banku BZ WBK. Jak ważny dla banku jest ten segment klientów pokazuje między innymi jego autorski projekt telewizyjny – Firmowe Ewolucje.

BZ WBK, który już teraz ma ok. 15% udział w rynku, ma dość mocno rozbudowaną ofertę finansową dla klientów firmowych, ale nie na samej ofercie finansowania bank chce poprzestać.

Znaczenia małych i średnich firm dla gospodarki nie da się przecenić. Te firmy mają potencjał, stoją za nimi ludzie z pomysłami, zdeterminowani i bardzo operatywni. Jedyne czego im potrzeba, to pomoc w pokonaniu barier, w tym głównie wiedza i praktyczne, konkretne narzędzia – mówi Feliks Szyszkowiak, Członek Zarządu Banku Zachodniego odpowiedzialny za Pion MŚP.

Nowa strategia biznesowa banku zakłada, że do 2018 roku BZ WBK zdobędzie 100 tys nowych klientów, a to spowoduje wzrost udziału banku w segmencie usług dla MŚP do 20%. Strategia banku na najbliższe lata zakłada inwestycję w nowe produkty oraz jakość obsługi jak również rozbudowę platformy Firmowe Ewolucje, na której przedsiębiorcy będą mogli uzyskać pozabankowe wsparcie dla swojego biznesu. Bank chce przekonać klientów prostymi i przejrzystymi produktami – jak konto Firmowe Godne Polecenia.

Strategia BZ WBK zakłada również inwestycje i rozwój działalności internetowej oraz mobilnej banku BZWBK24 mobile, która została uznana przez międzynarodowę firmę badawczą Forrester Research za najlepszą w Polsce.

Rozwój produktów bankowych oraz jakość ich obsługi będzie wspierane przez rozwój platformy Firmowe Ewolucje. Platforma ma dawać przedsiębiorcom wsparcie pozafinansowe.

Stworzyliśmy coś, czego dotychczas na rynku nie było. Zaprojektowaliśmy platformę, która pozwala zwiększać przychody i minimalizować koszty we wszystkich obszarach ważnych dla funkcjonowania firmy, a nie tylko wybranych – podkreśla Wojciech Dembiński, menedżer ds. wsparcia sprzedaży w Banku Zachodnim WBK.

Portal jest współtworzony przez specjalistów z takich dziedzin jak księgowość, prawo, marketing i wsparcie sprzedaży, HR, monitoring płatności. Jak podkreślają przedstawiciele banku portal będzie rozwijany, a partnerów będzie przybywać. Już teraz partnerami portalu są takie firmy jak: iFirma, Fairpay.pl, serwis tłumaczeniowy dogadamycie, iPresso, home.pl, kancelaria prawna JBS REG oraz Microsoft.

Każdy przedsiębiorca, który skorzysta z platformy Firmowych Ewolucji otrzyma od nas szansę na najlepsze warunki cenowe usług lub dodatkowe bonusy. Lista Partnerów będzie się wydłużać zgodnie z oczekiwaniami przedsiębiorców – podkreśla Wojciech Dembiński.

Jednoczesny rozwój produktów oraz platformy ma przynieść bankowi BZ WBK wzrost udziałów w rynku z obecnych 15% do 20%. Do 2018 roku bank chce pozyskać 100 tys nowych klientów oraz rozszerzyć relacje z obecnymi.

BZ WBK to kolejny bank, który w ostatnim czasie oficjalnie komunikuje, że chce zwiększyć udział w rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Wcześniej takie informacje przekazał Deutsche Bank, a kilka dni temu pisaliśmy o zmianie polityki kredytowej dla małych firm w Raiffeisen Polbank. Od dłuższego już czasu promocyjną ofertą kredytową o małych przedsiębiorców walczy również Bank ING.