BGŻ BNP Paribas – fuzja i zmiany dla klientów

Po połączeniu prawnym banków BGŻ i BNP Paribas w piątek, 26 czerwca br, nastąpiło połączenie wizerunkowe obu banków i przedstawiono nowy bank BGŻ BNP Paribas. Na razie połączenie odbyło się w sieci pod wspólnym adresem dla klientów obu banków bgzbnpparibas.pl

Fuzja jak na razie przebiega zgodnie z zaplanowanymi zmianami. W sieci zniknęły samodzielne loga BGŻ i BNP Paribas jak to miało miejsce jeszcze do ubiegłego piątku, gdzie oferty już jednego banku można było znaleźć na dwóch osobnych stronach. Teraz adresy odsyłają pod jeden wspólny bgzbnpparibas.pl. Nastąpiło połączenie wizerunkowe.

Według oferty, którą możemy znaleźć na nowej stronie internetowej, nie każdy produkt możemy jednak jeszcze znaleźć w dowolnej placówce. Oferta BGŻ jest dostępna w dawnych placówkach banku BGŻ, a wcześniej oferowane produkty dla przedsiębiorców w BNP Paribas dostępne są placówkach klasy B, czyli dawnych (lub niedawnych) placówkach banku BNP.

Klienci nadal korzystają z dwóch rodzajów platform transakcyjnych banków. Tutaj ujednolicenie jeszcze nie zostało wprowadzone, zresztą tak samo jak dostęp do kont przez aplikacje mobilne.

Sam serwis internetowy, został jednak najprawdopodobniej wzorowany na (nie)dawnym serwisie BNP Paribas. Szata graficzna niewiele różni się od tej znanej już dla klientów francuskiego banku. Głównym produktem, który jest promowany przez nowy bank jest jego konto osobiste, a sam bank reklamuje się sloganem bank zmniejszającego się świata, co nawiązuje do postępującej globalizacji.

Co istotne dla przedsiębiorców, zwłaszcza tych mikro (czyli z obrotami do 5 mln złotych rocznie i nie rozliczających się na pełnej rachunkowości) promocja na kredyt na działalność bieżącą nadal pozostaje. Oferta specjalna dla rolników również. Jak długo trudno powiedzieć, gdyż nowy bank planuje wprowadzić nowe wspólne produkty w pierwszej połowie lipca. Trudno w tym momencie spekulować, w którą stronę pójdzie bank, czy zostawi większość produktów bankowych bez zmian i będzie próbował większą ofertą znaleźć nowych klientów czy też wprowadzi kompletnie nową ofertę, wspólną dla obu segmentów klientów – czyli rolników i przedsiębiorców. Trudno spekulować na tym etapie.

Wiadomo jednak, że nowy bank ma planach i ambicjach być 5 największym bankiem w Polsce, obecnie jest 7. Biorąc pod uwagę możliwości i ambicje PZU możemy spodziewać się dość dużej konkurencji na rynku bankowym w najbliższym czasie. Konkurencji, która może okazać się być dobra dla klientów.