Instaragm Stories Snapchat I

200 milionów użytkowników dziennie korzysta z Instagram Stories, tym samym Instagram wyprzedza Snapchata, pierwowzór tej funkcji.

Funkcja Stories, czyli prezentowanie krótkich filmów bądź zdjęć, które są dostępne tylko przez jedną dobę, a później znikają, jest kopią podstawowej funkcji Snapchata. Od kilku miesięcy można zauważyć, że kanały social media bardzo się do siebie upodabniają. To co okazało się hitem u jednych dość szybko pojawia się u innych przez co trudno odróżnić jeden serwis od drugiego. Instagram w ostatnim czasie bardzo upodobnił się do Snapchata.

Wprowadzone Stories w sierpniu ubiegłego roku na Instagramie okazało się prawdziwym hitem. Hitem, który jest kopią funkcji Snapchata. W dokumentach przedstawionych przez właściciela Snapchata przed wejściem na giełdę znalazła się informacja o 161 milionach użytkowników dziennie. Z Instagram Stories korzysta dziennie już 200 milionów użytkowników. Na tym najprawdopodobniej się nie skończy ponieważ Instagram dodał nową funkcję. Nową dla niego, ale znaną nie skądinąd a właśnie ze Snapchata. Teraz do filmów prezentowanych w formie Stories można dodać obrazki w formie AR oraz krótkie wiadomości prywatne – łudząco podobne do Snapchata.

Jak podaje serwis TechCrunch, dynamika wzrostu liczby użytkowników Instagram Stories maleje. W dwa miesiące po debiucie funkcji korzystało z niej dziennie ok. 100 milionów użytkowników, w styczniu – 150 milionów.

Jak zauważa TechCrunch Instagram coraz szybciej kopiuje od Snapchata funkcje, które u tego ostatniego okazują się hitem. Stories na Instagramie pojawił się prawie 3 lata później niż na Snapchacie. Tworzenie własnych naklejek ze zdjęć – jedynie 4 miesiące.

Dane Instagrama nie sprzyjają notowaniom Snap Inc, właściciela Snapchata, na giełdzie. Pojawianie się u konkurencji łudząco podobnych funkcji powoduje spadek notowań u prekursora.